ndkdeco logo

نوشته شده در 8 سپتامبر 2023

اصول بازسازی خانه با کمترین هزینه
زمان مطالعه:6 دقیقه
نویسنده :

آخرین ویرایش در 8 سپتامبر 2023

بازسازی خانه، شامل بازسازی فضا های اتاق خواب ها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، حال و پذیرایی یک خانه می شود. بنابراین برای بازسازی اصولی یک خانه، نیاز است تا با تکنیک های بازسازی هر کدام از این فضا ها به طور تخصصی آشنا باشید، تا بتوانید بهترین نتیجه را از بازسازی خانه به دست آورید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با اصول بازسازی خانه و هر کدام از فضا های آن، به طور کامل آشنا کنیم.

اصول بازسازی خانه

اصول بازسازی خانه در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های خانه می باشد، که طبیعتا بازسازی آن نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تغییر درست و اصولی این بخش از خانه، می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و نتیجه نهایی بازسازی خانه داشته باشد. از طرفی بیشترین وسایل خانه در این فضا قرار می گیرند. در خانه های کوچک فضا ناهار خوری نیز در آشپزخانه طراحی می شود. بنابراین توجه به بازسازی این فضا بسیار حائز اهمیت می باشد.

اصول بازسازی خانه در آشپزخانه

 

مواردی که در بازسازی آشپزخانه نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند، به شرح زیر می باشند.

  1. کفپوش ها
  2. کابینت ها و میز کانتر
  3. دیوار ها
  4. سینک ظرف شویی
  5. لوله کشی و برق کشی آشپزخانه
  6. شیرآلات
  7. تعویض کلید و پریز ها
  8. پنجره (در صورت وجود نورگیر طبیعی)
  9. تعویض هود و تهویه فضا

در ابتدا باید بررسی کنید که، آشپزخانه شما نیاز به چه تعمیرات و تغییراتی دارد؟ سپس با توجه به مراحل بازسازی خانه، مشخص نمایید که هدف شما از بازسازی آشپزخانه چیست؟ در نهایت لیستی از نیاز های بازسازی این فضا تهیه نموده و شروع به بازسازی کنید. از آنجایی که آشپزخانه از حساسیت و کار بیشتری نسبت به دیگر فضا های یک خانه برخوردار است، بنابراین هزینه و زمان مورد نیاز جهت بازسازی آشپزخانه نیز بیشتر از دیگر فضا ها می باشد.

برای بازسازی هر کدام از موارد بالا در فضای آشپزخانه، می توانید با توجه به بودجه درنظر گرفته شده، انتخاب های متفاوتی داشته باشید. به طور مثال برای بازسازی نمودن دیوار ها می توان از رنگ آمیزی و یا کاغذ دیواری های مرتبط با آشپزخانه استفاده نمایید. برای بازسازی کابینت ها، می توانید از کابینت های ام دی اف یا کابینت های چوبی که گران ترین نوع کابینت ها هستند، استفاده کنید.

اصول بازسازی خانه در اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجایی که افراد بیشترین زمان استراحت خود را در اتاق خواب می گذرانند، در صورت عدم رضایت از بازسازی اتاق خواب خانه خود، ممکن است دچار احساسات منفی در روحیه خود شوند. بنابراین در بازسازی این بخش از خانه، علایق و روحیات افراد در نوع بازسازی بسیار تاثیر گذار است.

تعمیرات و تغییرات این بخش از بازسازی خانه، به شرح زیر می باشند.

  • کفپوش ها
  • کمد دیواری
  • دیوار ها
  • پنجره
  • سقف
  • درب ها
  • نحوه نور پردازی

همانطور که در بازسازی آشپزخانه به آن اشاره نمودیم، انتخاب نوع بازسازی و تغییر یا تعمیر هر مورد از آن، کاملا به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. بنابراین با توجه به این المان ها، می توانید تغییرات هر مورد را اجرایی نمایید. یکی از مهم ترین موارد در بازسازی خانه و اتاق خواب ها، نور پردازی در اتاق ها می باشد. از آنجایی که معمولا مطالعه، استراحت و خواب انسان در اتاق خواب ها است، نور پردازی می تواند تاثیر مستقیمی در میزان تمرکز فرد برای مطالعه، استراحت و تقویت روحیات فرد داشته باشد.

اصول بازسازی خانه در اتاق خواب

 

بنابراین اگر می خواهید میزان هزینه بازسازی این بخش از خانه را مدیریت نمایید، سعی کنید این بخش را برای کاهش هزینه ها انتخاب نکنید و تمام نیاز های نورپردازی را تامین کنید.

کمد دیواری ها نیز در بازسازی اتاق خواب ها، نقش پر رنگی دارند. به خصوص در اتاق خواب های کوچک طراحی و اجرای کمد دیواری های اصولی، مانند یک معجزه برای ایجاد فضای بیشتر است. بنابراین سعی کنید برای بازسازی خانه خود، از گروه های طراحی و ساخت معتبر و حرفه ای کمک بگیرید. از طرفی مشاوران متخصصی وجود دارند، که میتوانند شما را در این زمینه آگاه ساخته و بر اساس بودجه بندی و نیاز های شما، بهترین ایده ها را به شما ارائه دهند.

گروه طراحی و ساخت NDK با به کار گیری افراد مجرب و متخصص، سعی دارد با توجه به بودجه بندی شما و نیاز های بازسازی، با حفظ کیفیت بازسازی ایده های جذاب و مورد پسندی به شما ارائه دهند که بتوانید نتیجه دلخواه خود را از بازسازی خانه، به دست آورید.

اصول بازسازی خانه در دیگر فضا های خانه

در بازسازی خانه، فضا های دیگری نیز وجود دارند، که باید به آن ها توجه نمود. نشیمن و پذیرایی هر خانه ای، معرف آن خانه و صاحبان آن می باشد. معمولا افرادی که وارد خانه شما می شوند، با بررسی نمودن پذیرایی خانه شما، تا حدودی روحیات شما را خواهند شناخت.

به طور مثال افرادی که از رنگ های متنوع و شاد در پذیرایی خود استفاده می نمایند، افراد هیجانی و با نشاط تری هستند. همچنین افرادی که از یک رنگ پایه استفاده می نمایند و دیگر وسایل را بر اساس هماهنگی با آن رنگ انتخاب می کنند، افراد با ثبات تری می باشند.

در بازسازی خانه و نشیمن دیوار ها، سقف، کفپوش ها، نور پردازی و طراحی ورودی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. همچنین بازسازی سرویس بهداشتی و حمام نیز شامل مواردی مانند تعویض شیرآلات، لوله کشی، کفپوش ها، روشویی و انتخاب نوع سرویس (ایرانی یا فرنگی) میگردد.

اصول بازسازی خانه در دیگر فضا های خانه

 

هر کدام از مواردی که در بازسازی این بخش ها به آن اشاره شد. با توجه به بودجه بندی و سلیقه شما می تواند متنوع باشد. به طور مثال در بازسازی کفپوش های سالن پذیرایی و نشیمن، می توانید از سرامیک های معمولی استفاده نمایید، که معمولا از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. یا اینکه از پارکت های چوبی استفاده کنید، که از سرامیک ها قیمت بیشتری دارند. اپوکسی، سنگ یا لمینت نیز از دیگر متریال های مورد استفاده در کفپوش های پذیرایی و نشیمن هستند.

از طرفی در انتخاب روشویی ها می توانید از روشویی های معمولی استفاده کنید، یا اینکه روشویی های کابینت دار یا مدرن را انتخاب کنید. تمامی این انتخاب ها به بودجه بندی شما برای بازسازی خانه و نیاز های خانه بستگی دارد.