Skip links
دکوراسیون اداری مدرن و خاص (۲۳ ایده برای طراحی دفتر کار)

دکوراسیون اداری مدرن و خاص (۲۳ ایده برای طراحی دفتر کار)

دکوراسیون اداری مدرن روی ایجاد فضایی شیک و مناسب برای جلسات و گردهمایی های کاری تاکید می­کنه، اما درعین‌حال نیاز به فضای شخصی برای تمرکز روی کار رو هم در نظر داره. ساخت یه محیط آروم برای برقراری تماس‌­های کاری و ترتیب دادن جلسات و جایی که کارمند­ها بتونن احساس آرامش داشته باشن، نقش خیلی مهمی توی رضایت از محیط کار داره.

اما نیازی نیست که همه این کار­ها رو به‌تنهایی انجام بدید. گروه طراحی و ساخت NDK آمادست که تو این راه به شما کمک بکنه. این شرکت با یه تیم فوق‌العاده حرفه­‌ای می­تونه یه فضای اداری مطابق استاندارد­های طراحی برای شما به ارمغان بیاره و این وسط از ترجیحات و علایق شخصی خودتون هم غافل نشه. شما می­تونید برای دریافت مشاوره با شماره تماس 02147531 ارتباط برقرار کنید.

از دکوراسیون اداری مدرن چی می­دونید؟

دیگه دوران دیوار­های کرمی، میز­های چوبی و صندلی‌­های اداری آبی خیلی وقته که گذشته. الان محیط­‌های کاری خلاقانه و منحصربه‌فرد هستن که روی بورس اومدن. یه دکوراسیون اداری مدرن سعی می­کنه از محیط اداری خشک و رسمی فراتر بره، به استفاده از رنگ‌­ها خیلی اهمیت میده، از وسیله‌­های به‌روز استفاده میکنه و می­خواد از فضای موجود بهترین استفاده رو بکنه.

چطور می­تونیم دکوراسیون اداری مدرن داشته باشیم؟

حتماً مقاله‌های زیادی با عنوان­‌هایی مثل دکوراسیون اداری لاکچری به چشمتون خورده که نشون دهنده اهمیت این مدل طراحی‌­ها تو دنیای امروزه.

تصمیم گرفتید که یه محیط اداری مدرن برای خودتون طراحی کنید؟ یا هدفتون بهبود دکوراسیون اداری کنونی تونه؟ یا شاید می­خواید دکوراسیون اداری اتاق مدیریت خود را تغییر دهید. فرقی نمی­کنه، به‌هرحال این مقاله به دردتون می­خوره.

ما اینجا 23 ایده خلاقانه برای طراحی مدرن آماده کردیم که می­تونید از اون­ها برای محیط کاری خودتون، با هر سبک و اندازه­‌ای، استفاده کنید. امیدواریم که این ایده­‌ها براتون مفید و الهام‌بخش باشن.

  1. سعی کنید یه محیط کاری هیبرید داشته باشید

جای هیچ شک و شبهه ­ای نیست که بزرگ­ترین تغییر تو سال‌­های اخیر در زمینه دکوراسیون اداری مدرن، حرکت به سمت محیط­‌های کاری هیبرید بوده. محیط کاری هیبرید یا دوگانه بین کار اداری و کار شخصی تعادل برقرار می­کنه. خیلی مهمه که کارمند­ها‌ بتونن خودشون نحوه و مکان انجام کار رو انتخاب بکنن. پس بهتره که محیط­‌های کاری فضایی خلاقانه برای همکاری و گردهمایی، یه محیط آروم برای تمرکز و کار فردی و یه محیط هم برای ریلکس کردن داشته باشن. اینا می­تونن تأثیر مثبتی روی کارآمدی و کیفیت کار شما داشته باشن.

  1. از اهمیت ورودی چشمگیر غافل نشید

حتماً شنیدین که میگن برای کسب توجه اولیه، فقط 27 ثانیه زمان دارید. علاوه بر این، تو 70 درصد مواقع تأثیر اولیه حتی قبل از برقراری ارتباط شکل می­گیره. ورودی دفتر کار (بخش پذیرش، قسمت لابی و راهروها) کلیدی‌ترین بخش‌­های ایجاد تأثیر اولیه هستن. مشتری‌­ها و ملاقات‌­کننده­‌هایی که وارد محیط کار شما میشن، اول با این بخش‌­ها روبه‌رو میشن و تو ذهنشون به یه نتیجه کلی در مورد دکوراسیون اداری و دفتر کار شما می­رسن.

اگه به دنبال یه دکوراسیون اداری مدرن هستید، از ورودی چشمگیر غافل نشید. مثلاً شما می­تونید به‌جای میز­های پذیرش معمول، از یه میز مدرن و خیلی خلاقانه استفاده کنید و اونو روبه‌روی قسمت ورودی قرار بدید. همچنین می­تونید لوگو شرکت­تون رو دقیقاً روبه‌روی در ورودی نصب کنید، تا هنگام ورود اولین چیزی باشه که دیده میشه. فراموش نکنید که خود طراحی لوگو و اندازه اون باید خیلی خاص و مطابق سبک کلی کار شما باشه. این کار برای شما یه دکوراسیون اداری شیک به ارمغان میاره.

  1. از نور طبیعی بیشتر استفاده کنید

ما 80 تا 90 درصد روزمون رو تو محیط­‌های بسته و داخلی می­گذرونیم، پس جای شکی نیست که نور طبیعی چقدر می­تونه تو دکوراسیون اداری مهم باشه. شاید براتون جالب باشه که بدونید تو یه نظرسنجی از 1614 کارمند که تو ژورنال تجاری هاروارد چاپ شده، اکثریت افراد گفتن که اولویت اولشون برای محیط کاری مطلوب، دسترسی به نور طبیعیه و فقط هم به اینجا ختم نمیشه، مطالعه­‌های دیگه­‌ای هم هستن که ثابت کردن نور طبیعی می­تونه روی خلق‌وخو، خلاقیت و تمرکز کارمند­ها تاثیر بذاره.

حالا چطوری نور طبیعی رو وارد محیط کاری خودمون بکنیم؟ می­تونید یه قسمت‌­هایی از اداره خودتون رو با سقف باز طراحی کنید تا نور طبیعی به‌راحتی وارد بشه. یا می­تونید‌ از پارتیشن ­های شیشه ­ای استفاده کنید.

  1. هوای آزاد و تهویه طبیعی رو فراموش نکنید

میشه مزیت­ های بی‌شماری برای هوای آزاد نوشت. می­دونستید که 20 درصد هوایی که ما تنفس می­کنیم، توسط مغز استفاده میشه؟ پس دسترسی به هوای تازه و آزاد می­تونه منجر‌به تفکر و تمرکز بهتر بشه. علاوه بر این، ثابت شده که هوای آزاد می­تونه موجب شادمانی و سلامت هم بشه. نتیجه یه مطالعه نشون داده که دوبرابر کردن کیفیت تهویه، می­تونه موجب شه که کارایی کارمندها تا 8 درصد افزایش پیدا کنه.

همین دو تا دلیلی که ذکر کردیم، برای اهمیت‌دادن به این ایده کفایت می­کنه. پس بیاید ببینیم که چطوری می­تونیم این کار رو انجام بدیم. ما اینجا دو تا روش رو به شما میگیم:

  • از فضا­های خارجی استفاده کنید: حتماً دسترسی به حداقل یه فضای بیرونی رو مدنظر داشته باشید. این فضای بیرونی می­تونه مطابق شرایط، بودجه و سلیقه شما باشه. مثلا می­تونید از یه باغچه کوچیک یا یه تراس استفاده کنید.
  • سعی کنید جلسات گروهی رو تو فضای آزاد برگزار کنید: از این فضا­های آزاد برای زمان­های استراحت و یا وقت نهار استفاده کنید. می­تونید بعضی وقت­ها جلسات­تون‌ رو هم تو فضای آزاد برگزار کنید تا هم سلامت و شادابی کارمندان خودتون رو تضمین کنید و هم به کارایی بیشتری برسید.
  1. از فضای خودتون بهترین استفاده رو بکنید

امروزه شرکت‌­­ها به دنبال محیط­‌های کاری منعطف هستن و می­خوان از فضایی که دارن بیشترین استفاده رو بکنن. همه محیط­‌های کاری یه فضا­هایی دارن که بلا‌استفاده هستن و اصطلاحاً به اونا “فضاهای مرده” گفته میشه، مثل راهروها، زیر پله‌­ها و گوشه‌کنارها که هیچ استفاده مفیدی ازشون نمیشه. یکی از ترندهای‌ دکوراسیون اداری مدرن، افزایش استفاده از این فضا­های بلااستفاده ست. مثلا میشه از این فضاها برای دور هم جمع‌شدن همکارها یا برگزاری جلسات غیر­رسمی استفاده کرد. استفاده بهینه از فضاهای موجود، از شیوه‌­های طراحی و دکوراسیون اداری ارزان هم به حساب میاد.

  1. هنگام طراحی، محیط کاری سالم رو فراموش نکنید

تندرستی یکی از مهم­ترین فاکتورهای یه محیط کاری ایده آله و بعد از همه­‌گیری کووید – 19 اهمیتش بیشتر هم شده. قطعاً خودتون می­دونید که مردم الان بیشتر به این مسئله اهمیت میدن و ترجیح میدن تو محیطی که به نظرشون ناسالم میاد، رفت‌وآمدی نداشته باشن.

تندرستی تو محیط کار خیلی تحت‌تأثیر نوع طراحی شما قرار داره و می­تونه عناصر متفاوتی داشته باشه. ما چند تا از موارد مهم رو بهتون میگیم اما شما در نهایت باید باتوجه‌به سبک‌کاری و طراحی خودتون، این ایده رو پیاده­‌سازی کنید.

۱. می­تونید یکی از فضا­های بلااستفاده دفتر خودتون رو به محیطی برای دوش گرفتن کارمندان اختصاص بدید.

۲. قسمت­هایی برای ورزش‌کردن هم می­تونه خیلی مفید و جالب باشه، مخصوصاً تمرینات یوگا برای افزایش آرامش و تمرکز.

۳. غذا و میان وعده­ای که تو شرکت می‌دید رو دوباره بررسی کنید. سعی کنید بیشتر شامل میوه و سبزیجات و خوراکی­های مغذی باشه.

  1. تا حالا ارگونومی به گوشتون خورده؟

ارگونومی یعنی شرایط کار رو متناسب با ویژگی‌ها و نیازهای انسانی طراحی کردن. ارگونومی از ویژگی‌­های کلیدی دکوراسیون اداری مدرن محسوب میشه. حتماً از مضرات یک‌جانشینی زیاد خوندید. وقتی شرایط کار طوری باشه که مجبور باشیم مدت طولانی یک جا بنشینیم، هم آسیب زیادی به سلامتی ما وارد میشه و هم شادابی از دست میره و جای خودش رو منفعل بودن میده.

خب چطوری می­تونیم محیط کارمون رو پویاتر کنیم؟

۱. از صندلی­‌های متحرک استفاده کنید. با این صندلی‌­ها هم میشه تکون خورد و هم میشه بد نشستن رو هم اصلاح کرد.

۲. بعضی وقت­‌ها جلسات­تون رو به‌صورت ایستاده برگزار کنید.

۳. فضاهای مختلف اداره خودتون رو به صورتی طراحی کنید که لازم باشه برای انجام کارها، به بخش‌های مختلف رفت‌وآمد کرد.

  1. از رنگ‌­های مختلف استفاده کنید

رنگ‌ها می­تونن تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشن و از ملزومات روانشناسی دکوراسیون اداری به حساب میان. اشتباهی که بعضی شرکت­ها مرتکب میشن اینه که از رنگ‌های محدود و خنثی استفاده می­کنن تا فضای رسمی کار رو حفظ کنن و یا همه چیز رو خیلی یکدست به کار می­برن، مثلا همه صندلی­‌ها یک‌شکل هستن و همشون هم رنگ مشابهی دارن.

اما توصیه ما به شما اینه که از نیروی رنگ­‌ها بیشتر بهره ببرید. برای فضاهای مختلف، از رنگ‌­های متنوع و متناسب استفاده کنید. مثلا بدونید که رنگ‌­های ملایم روی تمرکز خیلی تأثیر دارن و رنگ‌­های شاد و زنده هم همکاری و خلاقیت رو افزایش میدن.

بهترین رنگ‌­های دکوراسیون اداری، رنگ های پویا و بشاش هستن که خلاقیت و انرژی کارمندها رو افزایش میدن. همچنین دکوراسیون اداری طوسی هم محیط کاری شیکی ایجاد می­کنه.

  1. تو طراحی، از کارهای هنری غافل نشید

کارهای هنری تأثیرات مثبت زیادی دارن، می­تونن مستقیماً روی سلامت روان افراد تأثیر بذارن و احساس آرامش بیشتری بدن. علاوه‌بر‌این، می­تونن حال و هوای محیط کار رو آروم کنن و کارایی و خلاقیت رو هم افزایش بدن.

هنر یکی از بخش­‌های کلیدی هویت یک شرکت محسوب میشه. هنر می­تونه حس اعتبار، همکاری و تعلق رو القا کنه. تابلوهای هنری نقش بسیار مهمی تو طراحی دکوراسیون اداری کلاسیک هم دارن. تابلو­های نقاشی زیبا و خوش‌رنگی روی دیوارهای دفترتون آویزان کنید، از مجسمه تو دکوراسیون استفاده کنید و گلدون‌­های بشاش هم فراموش نشه.

  1. شیوه کاری منعطفی رو پیش بگیرید

هرچند همه‌گیری سال‌­های اخیر شیوه کاری منعطف رو تو مرکز توجهات قرار داد، اما این مدل کارکردن خیلی وقت بود که به جریان افتاده بود. ما این مدل کارکردن رو به شیوه­ه‌ای مختلفی دیدیم – ساعات کاری منعطف، دورکاری و کار پاره‌وقت. بدون شک این شیوه کاری یکی از کلیدی­ترین ویژگی‌­های یک محیط کاری مدرنه و داشتن یه محیط کاری منعطف و قابل‌انطباق باعث میشه بتونید‌ افراد با استعداد زیادی رو به خودتون جذب کنید.

وقتی که قرار باشه کارمندها بیشتر وقت کاری خودشون رو تو خونه­‌هاشون سپری کنن، پس طراحی دفتر کار شما هم باید تغییر کنه و مطابق این شرایط بشه. بعضی از تکنیک­‌های طراحی محیط کاری منعطف عبارت‌اند از استفاده از فضاهای موجود برای اهداف مختلف و تهیه وسیله­‌هایی که میشه برای کارهای مختلف ازشون استفاده کرد.

می­تونید از میزها و صندلی­‌هایی استفاده کنید که متحرک هستند و توی دفتر برای کارهای مختلف به‌راحتی جا­به‌­جاشون کنید. یا می­تونید‌ از پارتیشن­ های سبک برای تقسیم‌­بندی فضاها استفاده کنید و هر زمان که خواستید نوع تقسیم‌­بندی رو تغییر بدید.

  1. تکنولوژی تو محل کار رو فراموش نکنید

شرکت­‌های مدرن برای اینکه از رقبا عقب نمونن و کارایی و بهره‌وری رو افزایش بدن شدیداً به تکنولوژی وابسته هستن. سرمایه‌گذاری تو حوزه تکنولوژی می­تونه به طور قابل‌توجهی زمان و هزینه لازم برای انجام کارها رو کاهش بده. در واقع تکنولوژی موجب میشه که بسیاری از فعالیت­ها و کارهای روزانه به‌صورت خودکار پیش برن و کمک می کنه که کارمندها‌ وقتی دورکا‌ر هستن هم بتونن کارهای ضروری رو انجام بدن و با همکارهای خودشون در ارتباط باشن.

تو دکوراسیون اداری مدرن به روش­های مختلفی میشه تکنولوژی رو تو طراحی­‌ها جا داد، مثل استفاده از ابزارهای همکاری تیمی آنلاین، نرم­ ا‌‌فزار­های مفید و لوازم الکترونیکی مدرن. برای خرید مطمئن این لوازم، ما شرکت اسنوا را به شما پیشنهاد می­کنیم.

همچنین این روزها تکنولوژی ­های بدون تماس هم توی چینش میزها، نظم‌­دهی اتاق­ها و باز و بسته شدن در­ها خیلی پرکاربرد شدن.

  1. از ساختمان ­های اداری هوشمند استفاده کنید

حتماً همه ما دیدیم که ساختمان­‌ها دارن روزبه‌روز دیجیتالی و هوشمند میشن. این یه ترند زودگذر نیست و یه تغییر پایدار تو دکوراسیون اداری مدرن محسوب میشه. در واقع، الان بازار دفاتر هوشمند ارزشی بالغ بر 35. 31 بیلیون دلار داره و انتظار میره که تا سال 2030 سه برابر بشه.

یکی از شاخص­‌های این رشد، پیشرفت حسگرهای دیجیتالی بوده که اطلاعات مفیدی به شرکت­ها ارائه میده و به اونا کمک می­کنه که بتونن تو زمینه‌­های صرفه‌­جویی در زمان و هزینه و سلامتی و امنیت، بهتر تصمیم‌گیری کنن.

  1. کارکردن تو اداره باید به‌راحتی کارکردن از خونه باشه

محیط­‌های کار در حال تحول هستن و می­بینیم که برخی از عناصر خونه‌­ها دارن مورد‌استفاده قرار می­گیرن. حتماً شما هم مبل­ های راحتی، اتاق­ های استراحت، دستگاه­ های چای‌ساز و گلدون­ ها رو تو محیط‌های کاری دیدید.

درست‌کردن یه محیط خونگی راحت با مبل ­ها، صندلی­‌ها و میزهای راحتی و رنگی می­تونه کمک کنه که هم کارمندها و هم مراجعه ­کننده­ ها بتونن احساس آرامش و راحتی کنن. در به­ کار­گیری این ایده، باید به نوع مبلمان دکوراسیون اداری مدرن توجه داشته باشید.

ما برای خرید این تسهیلات مدرن، شرکت لوازم خانگی دوو را به شما پیشنهاد می کنیم.

  1. فضا­های اداری طبیعت دوستانه رو فراموش نکنید

چطوری میشه طبیعت رو وارد دفاتر کرد و اصلاً این کار چه فایده ای داره؟ حرف و حدیث­ های زیادی هستن که میگن ارتباط با طبیعت موجب احساس­ های خوب میشه. ولی آیا مدرکی براش وجود داره؟ بله، تو یه آزمایش که روی دانشجوهای دانشگاه میشیگان انجام شد، نتایج جالبی به دست اومد. تو این مطالعه، اول ‌از همه یه آزمون گرفته شد و بعد نصف اونا تو یه محیط سرسبز و نصف دیگه تو یه خیابون شلوغ قدم زدن و بعد دوباره از همگی تست گرفته شد. در انتها مشخص شد اون گروهی که تو طبیعت قدم زده بودن، تو تست دوم بهتر عمل کردن.

ولی تأثیر طبیعت فقط محدود به حافظه نیست، بلکه روی خلق‌وخو و کاهش استرس هم تأثیرگذاره. یه مطالعه دیگه نشون داده کسانی که هفته ­ای دو ساعت رو در طبیعت سپری می­کنن، از سلامت بیشتری برخوردارن و رضایت بیشتری از زندگی دارن.

برای اینکه از این تأثیرات بهره مند بشید، می­تونید از طراحی اداری طبیعت دوستانه استفاده کنید. مثلا می­تونید از گلدان های متعدد تو دکوراسیون استفاده کنید و یا تو قسمت پشت بوم یه باغچه تعبیه کنید.

  1. بهداشت و سلامتی رو که فراموش نکردید؟

بهداشت و سلامتی یکی از مسائل مهم تو محیط کاریه که همیشه موردتوجه بوده و روزبه‌روز اهمیت بیشتری پیدا می­کنه. امروزه می­بینیم که شرکت ­ها خیلی بیشتر به سلامتی محیط کار اهمیت میدن و روی این مسئله حساس­تر شدن.

اما چطور میشه این عامل مهم رو موقع طراحی مدنظر قرار داد؟ نمیشه به این سؤال، یه جواب سرراست داد. جواب این سؤال از شرکتی به شرکت دیگه متغیره. برای مثال شرکت ­های بزرگ می­تونن یه باشگاه به تسهیلات خودشون اضافه کنن تا کارمند­ها تحرک بیشتری داشته باشن و تمام مدت پشت میزهاشون نشینن و یه شرکت دیگه می­تونه مکانی برای قراردادن دوچرخه ­ها طراحی کنه تا کارمندها تشویق بشن که با دوچرخه به محل کارشون رفت‌وآمد کنن و در طول کار از امنیتش اطمینان داشته باشن.

  1. طراحی دفاترتون رو بر پایه شواهد و مدارک انجام بدید

خیلی از شرکت ­ها برای تصمیم گیری در مورد مسائلی مثل تعداد فضاهای کار موردنیاز یا موقعیت مناسب هر کدوم از فضاها به شواهد و مدارک موجود مراجعه می­کنن. همچنین بهتره در کنار استفاده از شواهد موجود، با طراح ها، مشاورها و همچنین کارمندها مشورت بشه تا در مورد طراحی محیط کاری بهتر تصمیم‌گیری بشه. به این شیوه، طراحی خیلی اصولی تر انجام میشه و فقط بر پایه حدسیات و فرضیات پیش نمیره.

  1. فضاهایی رو برای استراحت اختصاص بدید

فضای استراحت باید جدا از محیط کاری باشه و کارمند­ها بتونن اونجا استراحت کنن، غذا بخورن و ارتباطات غیر­رسمی و غیرکاری داشته باشن. الان دیگه محیط­ های کاری مثل سابق خشک و رسمی نیستن و حول محور کارمند­ها و تعاملات بین اونا می­چرخن.

می­دونیم که رقابت­های زیادی بر سر جذب کارمندهای بااستعداد وجود داره و به همین دلیل شرکت­ها هزینه ­های زیادی صرف می­کنن تا محیط کاری خودشون رو دوست داشتنی تر و راحت تر بکنن و افراد بیشتری کارکردن تو اونجا را دوست داشته باشن.

  1. خلاقیت به خرج بدید و از فضاهای کاری مرسوم و قراردادی دوری کنید

وقتی از فضاهای غیرمرسوم حرف می­زنیم، منظورمون فضاهایی که قبلاً مورداستفاده قرار نمی­گرفتن و یا در بهترین حالت برای کارکردن استفاده می­شدن. تو فضاهای موجود توی راهروها و یا زیر پله ها، مبل­های راحتی قرار بدید و به نحو بهینه ای ازشون استفاده کنید.

این فضا­ها خیلی وقته که موردتوجه طراح ­های اداری قرار گرفتن و نحوه استفاده بهینه از اونا توجهشون رو جلب کرده. امروزه شرکت­ها بیشتر از قبل به دنبال استفاده بهینه از همه فضاهای موجود هستن و به‌کارگیری این فضاهای غیرمرسوم می­تونه محیط کاری منعطف تری رو به ارمغان بیاره.

  1. فضاهای باز ایجاد کنید

طراحی فضای باز فقط یه فانتزی در مورد مکانی برای استراحت یا جلسه نیست. فضای باز جاییه که کارمندها می­تونن دور هم جمع بشن و با هم همکاری کنن. فضای باز معمولاً شامل مبلمان، تخته های وایت بورد و صفحه نمایشه و کارمند­ها می­تونن در مورد مسائل مختلف صحبت کنن و نظرشون رو اعلام کنن.

هرچند که فضای باز تو طراحی اداری یه پدیده یا ترند جدید محسوب نمیشه و از قدیم‌الایام بوده، اما مکان قرار گیریش تو فضای اداره ست که خیلی اهمیت پیدا کرده. در واقع الان تمرکز اصلی روی اینه که چطوری میشه از این فضا برای دو تا هدف استفاده کرد، هم جایی که کارمندها فضای متفاوتی برای انجام کارهاشون داشته باشن و هم جایی که بشه در مورد مسائل مختلف بحث و گفت‌وگو کرد.

  1. محیط­ های آرومی ایجاد کنید

هرچند فضا­های باز مزایای زیادی دارن، اما بدون چالش هم نیستن. مطالعات نشون دادن که بیش از 50 درصد افراد نمی­تونن تو این فضاها تمرکز داشته باشن و موجب کاهش 15 درصدی کارایی میشه. یه راه‌حل محبوب برای سروصداهای ایجاد شده در فضاهای باز، استفاده از فضاها و غرفه های آکوستیکه. این فضاها این امکان رو به افراد میده که جلسات دونفره یا تیمی داشته باشن و با محیط آرومی که دارن موجب افزایش تمرکز، آرامش و خلاقیت میشن.

  1. کمتر از پارتیشن­های اداری استفاده کنید

پارتیشن­های سنتی محبوبیتشون رو از دست دادن و الان طراح­های اداری برای تقسیم بندی فضاها، از متریال ­های دیگه ای استفاده می­کنن، مثل دیوارهای بامبو که از طبیعت الهام گرفته شدن، کابینت های فلزی و یا ایجاد قفسه بندی با استفاده از گیاهان.

همچنین جایگزینی و تغییر مکان این متریال­ ها هم راحت تره و میشه به‌تناسب استفاده و در فواصل زمانی مختلف، جاشون رو تغییر داد و فضای متفاوتی رو ایجاد کرد و یا تعداد فضا­ها رو کم‌وزیاد کرد.

برای خرید پارتیشن­های باکیفیت، می­تونید از خدمات شرکت مالی و تجاری آفتاب تجارت استفاده کنید که انواع پارتیشن­ها رو ارائه میدن.

  1. فضا­هایی برای آرامش و تمدد اعصاب تعبیه کنید

محیط­های کاری همیشه مکانی برای استراحت و غذا خوردن داشتن. امروزه خیلی از این فضا­های استراحت به زیبایی طراحی میشن و یادآور کافه های دلنشین هستن. همه ما فضا­های استراحت رو دوست داریم، ولی چیزی که اینجا مدنظر ماست، مکانی کاملاً مجزا از محیط کاره که صرفاً برای استراحت، گپ و گفت و حتی چرت زدن طراحی شده باشه.

این فضا­ها امروزه توجه­ های زیادی به خودشون جلب کردن و بعضی شرکت ­ها وسیله ­هایی برای چرت زدن قرار میدن و حتی میشه تشک‌هایی برای انجام تمرینات یوگا هم تو این فضاها دید. برای طراحی این فضاها، می­تونید از اصول دکوراسیون اداری سرگرم ­کننده استفاده کنید.

ایده پشت این طراحی اینه که کارمند خسته و فرسوده کارایی کمتری داره و نمی­تونه خلاقیت زیادی به خرج بده. این فضاها در واقع کارمندها رو برای ادامه کار شارژ می­کنن.

  1. از اهمیت بافت و رویه وسیله­ ها خبر دارید؟

انسان­ها به طور ذاتی جذب بافت­های طبیعی مثل چوب و سنگ میشن. این اصل ساده در واقع در ادامه طراحی اداری طبیعت دوستانه ­ست که سابق‌براین در موردش صحبت کردیم و گفتیم که استفاده از عناصر طبیعی تو محیط کاری می­تونه تأثیرات مثبتی داشته باشه.

چیزی که الان مدنظر ماست استفاده از بافت ­های طبیعی تو طراحی اداریه. پارکت­ های چوبی یا طرح چوب امروزه خیلی محبوب شدن. همچنین استفاده از ترکیب برخی از این عناصر طبیعی – چوب، سنگ و پارچه – هم خیلی زیاد شده و می­تونیم به‌کرات تو فضاهای اداری ببینیم.

ما استفاده از ترکیب ­ها و بافت ­های مختلف رو برای اضافه‌کردن عمق و زیبایی به فضا­های داخلی، به‌شدت توصیه می­کنیم.

نتیجه ­گیری دکوراسیون اداری مدرن و خاص

دکوراسیون اداری مدرن به طور مفصل تو این مقاله مورد بحث قرار گرفت و 23 نکته هم برای چنین طراحی‌هایی ذکر کردیم. با به‌کارگیری این نکته ها، می­تونید شاهد تغییرات فوق‌العاده‌ای تو محیط کاری خودتون باشید و در درازمدت تأثیرات چنین طراحی هایی روی بازده و کارایی شرکت خودتون رو ببینید.

درصورتی‌که در زمینه مدل دکوراسیون اداری مدرن به کمک نیاز دارید و یا می­خواید در مورد برخی جنبه­ ها مشاوره دریافت کنید، شرکت گروه طراحی و ساخت NDK می­تونه تو این مسیر همراه شما باشه و با تیم حرفه­ ای خودش، شما رو به چیزی که می­خواید برسونه. برای برقراری ارتباط با این شرکت، می­تونید با شماره 02147531 تماس بگیرید.

سؤالات متداول دکوراسیون اداری مدرن و خاص

چطور محیط کاری خود را خلاقانه ­تر کنم؟

8 روش برای خلاقانه ­تر کردن محیط کاری:

  1. یه محیط سرزنده ایجاد کنید.
  2. محیط کاری رو با­نشاط و سالم کنید.
  3. فضا­های انعطاف‌پذیر تعبیه کنید.
  4. الهام بگیرید.
  5. آشفتگی و به‌هم‌ریختگی رو کم کنید.
  6. اتاق بازی ایجاد کنید.
  7. فضای باز داشته باشید.
  8. از رنگ ­ها استفاده کنید.

چطور می­تونم دفتر خودم رو طراحی کنم؟

  1. طراحی “باز” رو از سرتون خارج کنید و به طراحی “متنوع” فکر کنید. مشخص شده که ایده دفاتر باز به اون خوبی که فکر میشد، نیست.
  2. نورپردازی ­تون رو تقویت کنید.
  3. ارتفاع سقف رو افزایش بدید
  4. دیوارها رو رنگ کنید (سفید باقی نمونن).
  5. میزان سروصدا رو کنترل کنید.

چطور می­تونم دفتر خودم رو مدرن کنم؟

  1. منظم باشید.
  2. هنر سازمانی رو رها کنید.
  3. با جامعه هنری محلی خود ارتباط برقرار کنید.
  4. از آجر­های آکوستیک استفاده کنید.
  5. تعداد دیوارها رو کاهش بدید.
  6. چند قلم غافلگیری اضافه کنید.
  7. از بافت استفاده کنید.
  8. صندلی­ های اداری بخرید.

 

Share :

Twitter
Telegram
WhatsApp

مقاله در یک نگاه

خبرنامه

برای دریافت مقالات جدید ایمیل خود را وارد کنید

مجله

Leave a comment

More Adventures

صفر تا صد ترکیب رنگ دکوراسیون اداری

صفر تا صد ترکیب رنگ دکوراسیون اداری

“رنگ قدرتی دارد که می‌­تواند مستقیماً روح ما رو لمس کند” -واسیلی کاندینسکی، نقاش و نظریه‌­پرداز هنری روس رنگ دکوراسیون اداری تأثیر به سزایی روی

This website uses cookies to improve your web experience.
Explore
Drag